SV   EN   DA

 Compumail ApS Datapolicy

1. Allmänna bestämmelser

1.1 Denna personuppgiftspolicy handlar om vår insamling och behandling av de personuppgifter vi samlar in om våra kunder (nedan kallad personuppgiftspolicyn).

1.2 Personuppgiftspolicyn gäller för nuvarande, tidigare och potentiella inköpskunder och icke-inköpskunder hos Compumail ApS (nedan kallade ”kunderna”).

1.3 Personuppgiftspolicyn gäller företagskunder i samband med vår behandling av personuppgifter.

1.4 Personuppgiftspolicyn täcker alla de personuppgifter som nuvarande, tidigare och potentiella köpande och icke-köpande företagskunder skickar till oss eller så samlar vi in ​​dem via www.compu-mail. (nedan kallat "webbplatsen").

1.5 Compumail ApS är dataansvarig för den personliga informationen vi samlar in om kunderna och behandlar data om kundernas kunder - detta inkluderar data i samband med slutkundleverans.

1.6 Genom att godkänna personuppgiftspolicyn förbinder sig kunderna att inte vidarebefordra personuppgifter som samlas in via dialog mellan Compumail ApS och kunderna - varken direkt eller indirekt i samband med köpeavtalet.

 

2. Insamling av personlig information

2.1 Vilken personlig information samlar vi in?

2.1.1 När du besöker webbplatsen samlar vi automatiskt in uppgifter om dig. Den innehåller data som vilken webbläsare du använder, vilka sidor du besöker, vilka söktermer du använder och information om din dator och din IP-adress.

2.1.2 Vid beställning på webbplatsen registrerar vi namn, adress, e-postadress, telefonnummer samt information om vilka produkter du köper och eventuellt returnerar.

2.2 Vilka syften tjänar personuppgifter?

2.2.1 Den personliga informationen under pkt. 2.1.1 vi samlar in för att förbättra köpupplevelsen hos Compumail ApS via webbplatsen, för att optimera konverteringen och till riktad marknadsföring.

2.2.2 Personlig information under pkt. 2.1.2 vi använder för att kunna leverera köpta produkter till kunderna eller direkt till kundernas kunder, för att kunna uppfylla våra klagomålsskyldigheter och för att kunna uppfylla våra bokföringsskyldigheter.

 

2.3 Vad ligger till grund för behandlingen?

2.3.1 Insamling av personlig information, som nämns i pkt. 2.1.1, är nödvändigt för att vi ska ta hand om våra intressen för att förbättra webbplatsen, shoppingupplevelsen och för att vi ska kunna presentera kundernas relevanta produkter och erbjudanden.

 

2.3.2 Insamling av personlig information, som nämns i pkt. 2.1.2, är nödvändigt för att vi ska kunna fullfölja köpeavtalet med kunderna.

2.4 Var lagras din personliga information?

2.4.1 Personlig information lagras på våra säkra servrar. Viss personlig information vidarebefordras till tredje part. Vissa av dessa tredje parter är databehandlare som lagrar och behandlar personuppgifter på uppdrag av Compumail ApS i enlighet med denna datapolicy och i enlighet med de databehandlaravtal som ingåtts med respektive databehandlare. Alla personuppgifter lagras och behandlas i enlighet med tillämplig lagstiftning om skydd av personuppgifter.

2.5 Hur samlas din personliga information in?

2.5.1 Personlig information samlas in främst genom att skapa kundkonton och genomföra inköp.

2.5.2 Dessutom samlas personlig information in på webbplatsen, bland annat med hjälp av cookies.

 

Användning av databehandlare och datakontrollanter

3.1  Compumail ApS använder externa företag för bland annat att bistå den tekniska driften och den löpande utvecklingen av webbplatsen samt för att genomföra riktad marknadsföring. Några av dessa externa företag är oberoende datakontrollanter för den information som skickas till dem. Grunden för denna överföring är en balansering av intressen resp.  Compumail ApS intressen och kundernas intressen, vilket innebär att personuppgifter inte används för orimliga eller olämpliga ändamål. Dessutom har  Compumail ApS ingått avtal för överföring av data till externa företag i syfte att fullgöra köpeavtalet med kunderna. Det kan till exempel vara PostNord eller GLS.

 

3.2 Andra av dessa externa företag är databehandlare enligt våra instruktioner. De behandlar uppgifter för våra räkning och  Compumail ApS är därför ansvarig för att databehandlarna inte använder data som de får från oss för något annat än att uppfylla det avtal som ingåtts med oss. Alla våra databehandlare har ingått skriftliga databehandlaravtal med oss, som innehåller riktlinjer för vad de får och inte får använda den överförda informationen till.

 

3.3 En av dessa databehandlare, Google Analytics v / Google Inc, är etablerad i USA och de nödvändiga garantierna för överföring av information till USA säkerställs genom databehandlarens certifiering enligt EU-U.S. Sekretessskydd. En kopia av certifieringen finns här:

https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI

 

Dessutom har Facebook Inc. i USA och du kan hitta en kopia av deras certifiering här: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt0000000GnywAAC&status=Active

Dessutom har Facebook Inc. i USA och du kan hitta en kopia av deras certifiering här: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt0000000GnywAAC&status=Active

 

3.4 Jfr. 1.5 är  Compumail ApS databehandlare i samband med slutkundleverans, varför det är kundernas ansvar att ingå ett databehandlingsavtal. Det finns en standardmall för en längst ner i detta dokument.

 

3.5 För att slutföra köpeavtalet används kundens angivna e-postadress för att skicka orderbekräftelse, orderbekräftelse, faktura och leveransinformation.

 

 

 

4. Dina rättigheter

4.1 För att skapa transparens när det gäller behandlingen av din information måste vi som registeransvarig informera dig om dina rättigheter.

 

4.2 Dokumentation

4.2.1 Som en del av våra ansträngningar för att höja den allmänna nivån på datasäkerhet behöver vi dokumentation innan vi behandlar förfrågningar angående användningen av rättigheterna nedan. 4,3-4,9.

 

4.2.2 När du kontaktar  Compumail ApS angående radering av personuppgifter måste du gå igenom en identifieringsprocess innan den personliga informationen raderas. Detta innebär att en pdf kommer att skickas, som du ombeds att logga in personligen och sedan returnera antingen i fysisk form eller som ett skannat dokument.

 

Det skannade dokumentet skickas till [email protected]

 

Alternativt kan ett fysiskt signerat dokument skickas till följande adress:

 Compumail ApS

Høgemosevænget 1

8380 Trige

Danmark

4.3 Rätten till tillgång

4.3.1 Du har alltid rätt att begära information från oss, bland annat vilken information vi har registrerat om dig, vilket syfte behandlingen tjänar och vilka underdatabehandlare vi använder.

4.3.2 Denna rättighet kan utövas genom att skicka en förfrågan till [email protected].

 

4.4 Rätten till rättelse

4.4.1 Du har rätt att korrigera felaktig personlig information om dig själv av oss. Om du blir medveten om att det finns ett fel i den information vi har registrerat om dig, uppmanas du att kontakta oss skriftligen så att informationen kan korrigeras.

4.4.2 Information som vi har samlat in i samband med att du skapat ett kundkonto har du möjlighet att korrigera via inloggning på ditt kundkonto under posterna "Master data" och "e-post".

4.4.3 För dokumentation, se avsnittet 4.2.

4.5 Rätten att radera

4.5.1 I vissa fall har du rätt att radera personlig information. I den utsträckning som ytterligare behandling av din information är nödvändig, inklusive för att vi ska följa våra juridiska och bokföringsskyldigheter, eller för att rättsliga anspråk ska fastställas, hävdas eller försvaras, är vi inte skyldiga att radera din personliga information.

 

4.5.2 För dokumentation, se avsnitt 4.2.

4.6 Rätten att begränsa behandlingen till lagring

4.6.1 I vissa fall har du rätt att begränsa behandlingen av dina personuppgifter till lagring, t.ex. om du anser att informationen vi behandlar om dig är felaktig.

4.7 Rätten till dataportabilitet

4.7.1 Du har rätt att dina personuppgifter avslöjas i ett strukturerat, vanligt och maskinläsbart format och har rätt att överföra denna information till en annan personuppgiftsansvarig.

4.7.2 Se avsnittet för dokumentation 4.2.

4.8 Rätt till invändning

4.8.1 Du kan när som helst invända mot vår behandling av dina personuppgifter, som vi samlar in för att förbättra webbplatsens funktioner och dess struktur, om du har särskilda skäl för det.

4.8.2 Om vi ​​inte kan visa legitima skäl för att fortsätta behandlingen har vi inte längre rätt att behandla dina personuppgifter.

 

4.8.3 För dokumentation, se avsnittet 4.2.

 

 

4.9 Rätten att återkalla samtycke

4.9.1 Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke i samband med ditt abonnemang på vårt nyhetsbrev.

4.9.2 Se avsnittet för dokumentation 4.2.

4.10 Rätten att klaga

4.10.1 Du har när som helst rätt att lämna in ett klagomål till Dataskyddsbyrån, Borgergade 28, 5, 1300 Köpenhamn K om vår behandling av dina personuppgifter.

 

5. Radering av personuppgifter

5.1 Personlig information som vi registrerar om dig via vår webbplats lagras som utgångspunkt i 5 år om det inte finns någon aktivitet på kontot. Med aktivitet menas att ett köp görs, information ändras eller loggas in. Kundkontot raderas alltså endast om kontot har varit inaktivt i 5 år.

5.2 Alla fakturor sparas i fem år från räkenskapsårets slut i enlighet med redovisningslagen. Efter fem år anonymiseras alla fakturor.

5.3 All inköpsinformation raderas automatiskt efter fem år.

5.4 Information som vi har samlat i samband med att du ger ditt samtycke till att vi skickar nyhetsbrev kommer att raderas om du återkallar ditt samtycke, jfr. 4.8.

 

6. Datasäkerhet

 6.1 Vi har genomfört lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder mot oavsiktlig eller olaglig förstörelse, förlust, ändring eller försämring av personuppgifter och mot avslöjande eller missbruk av obehöriga personer.

6.2 Genom genomförandet av adekvata organisatoriska säkerhetsåtgärder har vi fastställt riktlinjer för vilka anställda som har tillgång till dina uppgifter, så att endast de anställda som har ett verkligt behov av att få tillgång till dina personuppgifter för att utföra sitt arbete har tillgång till dessa .

 

7. Cookies / Kakor

7.1  Compumail ApS använder cookies på webbplatsen för att förbättra användarupplevelsen och personaliseringen av innehållet. Denna information delas med tredje part, till exempel Google. Genom att använda vår webbplats godkänner du användningen av cookies.

 

7.2 En cookie är en liten datafil som låter dig lagra information eller få tillgång till information som redan är lagrad på din dator från den webbplats du besöker. Cookies används av de allra flesta webbplatser idag. Cookies hjälper till att säkerställa att webbplatsens funktioner fungerar som de ska, och de används för att kunna känna igen din dator vid återbesök. Ingen personlig information lagras i våra cookies och de kan inte sprida virus eller andra skadliga program.

7.3  Compumail ApS använder cookies i samband med analys av användningen av webbplatsen och automatisering av köpprocessen, såsom automatisk slutförande av leverans och betalningsmetod.

Nedan är en lista över de cookies som  Compumail ApS använder för att förbättra användarupplevelsen:

REMEMBERME: 1.part  Cookie används till lagring av inställningar på hemsida
flasfka: 1.part 
DSID: 3. part Annonseringscookie via Google till identifering av flera enheter
IDE: 3. part Annonseringscookie via Google.
_ga: 3. Statistik vid användning av hemsidan via Google Analytics

_okgid, _ok, _okbk, _okdetect, _oklv, _okla, hbild, olfsk, wcsid: 3. part Live chat funktionalitet.
fr 1. part Annonseringscookie via Facebook.



7.4 Om du inte vill tillåta cookies finns det en guide på den danska näringslivets webbplats om hur detta kan göras.

 

8. Kontaktinformation

8.1  Compumail ApS är dataansvarig för de personuppgifter som samlas in via webbplatsen.

8.2 Om du har några frågor eller kommentarer om denna personuppgiftspolicy, vänligen kontakta:

 Compumail ApS

Høgemosevænget 1

8380 Trige

Danmark

 

Tfn: (+45) 70222505

 

E-post: [email protected]

 

 

 

9. Ändringar i personuppgiftspolicyn

9.1  Compumail ApS har alltid rätt att göra ändringar i denna personuppgiftspolicy. Den kommer alltid att visas längst ner i dokumentet när personuppgiftspolicyn senast uppdaterades.

9.2 Om du inte kan acceptera den ändrade policyn har du inte möjlighet att fortsätta använda webbplatsen.

 

10. Databehandlingsavtal

10.1 Jfr. 1.5 och 3.4,  Compumail ApS är databehandlare för slutkundleverans och leverans till kundernas kunder, varför det är kundernas ansvar att ingå ett databehandlingsavtal.

En standardmall för detta finns här.

 

11. Versioner

11.1 Detta är version 1 av  Compumail ApS personuppgiftspolicy daterad 24 maj 2018.